Contorizare

Care sunt drepturile și obligațiile mele vizavi de contoare?
Contorul amplasat pe branșamentul de apă este ultimul element al rețelei publice concedate către APAREGIO Gorj S.A.

Prin urmare, pentru facturarea apei potabile, se ia în considerare volumul de apă ce trece prin acest contor, indiferent dacă apa va fi apoi folosită pentru consumul individual, pentru cel al părților comune sau pentru pierderile interioare.

Este responsabilitatea clientului să gestioneze aceste consumuri care sunt înregistrate de contor și să se ocupe de repartizarea cheltuielilor de întreținere.

După ce au fost montate, contoarele se află în răspunderea și sub protecția clientului ce are obligația de a permite accesul la căminul de contor atât pentru citire, cât și pentru intervenții.

De asemenea, clientul trebuie să întrețină căminul. Clientului îi este interzis să intervină în orice fel asupra contorului.

Totodată, APAREGIO Gorj S.A. recomandă următoarele măsuri pentru protejarea contoarelor și a rețelelor interioare:
• îmbrăcarea contoarelor de branșament cu plăci de polistiren sau cu materiale textile, iar dacă există cișmele în curte, se recomanda debranșarea acestora sau lăsarea unui debit mic de curgere pentru a evita înghețarea.
• izolarea căminelor de branșament, împotriva frigului. Aceste măsuri sunt necesare pentru a evita deteriorarea contorului din căminul de branșament și a instalațiilor de legătură, cât și pentru evitarea generării pierderilor în rețea.

Cum se realizează citirea contoarelor?
Pentru clienții asociații de proprietari, agenți economici, mari consumatori și bugetari, citirea contoarelor se face o dată pe lună cu posibilitatea clienților de a asista la efectuarea citirilor. APAREGIO Gorj S.A. a realizat o planificare a perioadelor de citire a contoarelor (pe luni, zile și ore), care a fost comunicată tuturor clienților și care este strict respectată.

Pentru clienții cu proprietăți individuale (casnici), citirea se face odată la 3 luni, în lunile în care nu se efectuează citirea, consumul fiind estimat. Pentru a se evita estimarea consumului, aveți posibilitatea transmiterii indexului, în perioada 1-5 a fiecărei luni, la numărul de telefon 0253 920.

De ce se înlocuiește un contor?

Contorul se înlocuiește în următoarele cazuri:
• dacă este defect;
• dacă este expirat din punct de vedere metrologic;
• dacă este deteriorat;
• la solicitarea clientului pentru efectuarea expertizei metrologice;

Cine plătește înlocuirea contorului?
Dacă contorul este defect, sau expirat metrologic, costul de înlocuire este suportat de către APAREGIO Gorj S.A. În cazul în care contorul este deteriorat de către proprietar sau admis metrologic ca urmare a verificării metrologice la cererea clientului, costul înlocuirii este suportat de către acesta.

Cum se citesc contoarele?
Citirea contorului general se efectuează de către operatorii citiri contoare, la datele comunicate clienților prin scrisori de înștiințare. Citirea contoarelor de apartament trebuie realizată în aceeași zi cu contorul general pentru evitarea apariției unor diferențe ca urmare a citirii contoarelor de apartament cu câteva zile înainte sau după citirea contorului general. Diferențe între contorul general și suma contoarelor individuale sunt posibile, datorate clasei de precizie inferioare și a poziției de montare defectuoase a contoarelor de apartament.

Cum pot depista pierderile interne?
Pentru verificarea pierderilor interioare de apă, proprietarul sau locatarii vor trebui să închidă toate sursele de apă (robinete, WC-uri, etc). În cazul în care după aceste manevre contorul se rotește, este semn că există pierderi pe instalațiile interioare. În aceste condiții trebuie să luați legătura cu o firmă sau un instalator autorizat pentru depistarea pierderilor și remedierea defecțiunii.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României